Bukit Gambang; Hari Ketiga

Assalamualaikum.

Petang yg indah dengan cuaca agak mendung *nak hujan agaknya* lebih molek kiranya gua mengisi masa yg bosan dan lapang ini dgn mengupdate post Hari Ketiga di Bukit Gambang. Utk post kali ni, ia merupakan hari terakhir family FUESB berada di Bukit Gambang Kuantan, Pahang. Ada yg naik kereta sendiri, ada yg naik bas. Mana yg naik kereta tu, tu hak diaorang nak balik pukul berapa. Tapi bagi family- family yg naik bas ni, kitorang kena ikut jadual.

Sepatutnya aktiviti dalam tentatif yg diberikan, kitorang akan sarapan pada pukul 7.00pagi di Coffe House ground floor dan akan check out pada pukul 12.00tengahhari kemudian meneruskan perjalanan pulang ke Teluk Intan, Perak. Tapi.. ketua- ketua keluarga utk family yg menaiki bas mencadangkan begini; Sarapan mcm biasa. Tapi terus bawak beg. Check- out kemudian berjalan- jalan sebentar di sekitar Kuantan. Nak beli keropok lekor katanya. Maka, seperti yg telah pon di plan oleh bapak- bapak ni, kitorang pon ikut je.

Masa diaorang tengah sibuk beli keropok lekor tu, gua tengah tidor. So gua taktao kat mana destinasi keropok lekor yg bagus kat Pahang ni dan. gua tak dapat nak selitkan apa- apa gambar semasa diaorang berhenti beli keropok lekor tu. Harap paham gua penat :)

Apa yg gua nak kongsikan dgn korang dalam entri ni ialah sebuah R&R, eh sebuah ke apa nak panggil R&R? Biaq pi. Kitorang singgah makan tengahhari di R&R Genting Sempah. Bukan Genting Highland okay? Apa yg gua nak tunjukkan kat korang ialah..

Ialah apa? K for the first time gua nampak ada simbol McDonald kat R&R dalam Malaysia ni. K agak batak di situ sebab gua tak pernah nampak pon mana- mana R&R yg ada McDonald. R&R lain ada ke? selalunya KFC ada lah kan? Duckin Donut. Baskin Robin. Hmm. So gua agak batak di situ. The 2nd thing is, bagi gua R&R ni besar gila bapak. Tak percaya? See.

Haa kan? K ni baru sebahagian dari R&R tu. Gua tao gua macam batak kelam kabut gila kentang punya kan? But yes. Memang masa sampai tu gua memang batak la. Sebelum masuk tu macam "Wooooo, besar gila bapak R&R ni" Hah lebih kurang macam tu lah reaksi gua. Kalau korang yg tak pernah pergi pon mesti akan "opocot, tepanjat boboi" jugak. Trust me. Lepas makan- makan semua tu kitorang teruskan perjalanan pulang ke Teluk Intan, Perak. Alhamdulillah selamat sampai kat rumah pukul 5.00petang.

So? Done. Alhamdulillah. Habis jugak entri 3 hari di Bukit Gambang. Mohon maaf kalau gua ada sengaja mencarut ke apa. Haha. Dah jadi mcm hobi pulak gua ni kan? Kepada yg tak sempat nak baca utk entri Hari Kedua & Pertama, korang boleh klik older post okay? Segala yg baik datang dari Allah, segala yg buruk datang dari diri gua sendiri. K assalamualaikum.
Sincerely: Bubu 

No comments: