Soalan Cepumas dari Nana Johari

Assalamualaikum.

Berkenaan dgn post ni, aku telah di tag oleh Nana Johari. Oh k ni menipu. Actually tengah mencari idea nak update pasal apa, tapi idea tak datang datang. Jadi aku amik la masa ni jawab soalan nana. Lagipon dia tag kat sesiapa je, aku ni jenis yg tak malu. So aku nak jawab soalan yg dia bagi tu.

Actually game ni ada rules dia tapi aku taknak ikut sebab aku taknak ikut. Got it? Jadi aku ikut sukahatimakbapak aku je.
Interframe kejap.

11 things about me:

1. Tak suka keluar jalan kalau sensorang.
2. Banyak makan tapi susah nak gemuk.
3. Minat Kpop. Tapi tak terlampau minat.
4. Sumpah addicted gila dengan warna hitam.
5. Tak pandai fashion. Serious.
6. Oh addicted dekat anak patung. Especially domo.
7. Suka benda yg simpe.
8. Pemalu kalau berdepan.
9. Kalau dah kenal lama, gila gila pon boleh.
10. Minat tengok kartun.
11. Minat tangkap gambar.

Finally. 11 perkara pasal diri sendiri pon kena fikir gila- gila. Sigh.

Soalan Nana:

1. Perkara paling merepek korang pernah buat.
Saje- saje bagi keropok jatuh atas jalan lepas tu makan. Masa kecik.

2. Perkara paling nakal pernah buat di sekolah.
Dengan bestfriend curi- curi masuk dalam makmal komputer waktu petang semata- mata nak main game pokemon.

3. Watak yang paling korang suka.
Actually banyak tapi saya bagi satu. Watak Kirito dalam Sword Art Online. Sebab pakaian dia warna hitam. That's it.

4. Langit yg berwarna biru atau laut yg berwarna biru?
Langit.

5. Subjek nonsense yg korang pernah belajar.
Bukanlah nonsense tapi tak sangka kena belajar subjek Pelupusan Kumbahan masa sem 2.

6. Pilih: Yang miskin tapi handsome/ cantik atau yang kaya tapi hodoh. Takde istilah 'baik', dua dua jahat.
Kalau dua dua jahat, saya pilih yg hodoh. Rembat dulu harta dia lepas tu blah.

7. Kalau korang terperangkap di dunia fantasi, apa perkara pertama yg korang akan buat?
Panik.

8. Pilih: Ahli sihir, vampire atau werewolf.
Soalan ni susah. Kalah addmath. Nak dua lah.. ahli sihir dgn vampire.

9. Suka happy ending atau sad ending.
Ofcourse happy ending.

10. Selesa dgn orang yg pendiam atau banyak cakap.
Ikut tempat. Ada masa dgn orang pendiam. Ada masa dgn orang yg banyak cakap.

11. K takde soalan dah. Muehehe.

K dah habis. Kalau ikut rules aku kena sediakan soalan utk korang. Tapi di sebabkan aku taknak ikut rules dia jadi aku tak buat. Cuma saya ada satu soalan utk nana..

Akhir- akhir ni kenapa macam dengar lagu Cina je kat blog nana tu?

K that's all. Blog you later. Assalamualaikum.

6 comments:

nanajoe said...

"akhir- akhir ni kenapa macam dengar lagu cina je kat blog nana tu?"

sebab sekarang saya in love with a chinese ahaha

Bubu said...

@nanjoe- k ini terkejut sebab nana reply. *terharu* and wait, like seriously? tak cerita kat blog pon.

Femmy said...

style lah

Bubu said...

@Muhammad Zul Fahmi- Try la join! :D

Mekar said...

wow. kena try ni. hehe ;)

Bubu said...

@Noratisa Nasir- You should :)