Syura Juara MasterChef Selebriti Musim Ke 2!

Assalamualaikum w.b.t.

Aku tak ikut pon perkembangan program ni dari awal, yelah MasterChef ni dah start masa aku kat Kolej. Memang wujud pulak astro kat asrama aku tu. TV pon takdak inikan pulak astro? Tapi kalau kat kafe asrama tu ada lah tv dengan astro, itu pon baru pasang nak tarik pelanggan. Kot. Tapi dah nama pon tv diaorang, memang aku boleh main tukar- tukar channel ikut sukati mak bapak aku pulak kan?

Bila start cuti sem pertengahan bulan 5 hari tu, baru lah aku terkinja- kinja ikut perkembangan program MasterChef ni. Mana taknya ada Che' Ta kot. Suka dia dalam pada masa yg sama tak suka. Eh? Dia pandai buat lawak. Tambah pulak dia cakap dialet Kedah. Sumpah sebijik dgn classmate aku. Peanut namanya. Even masa dia tersingkir hari tu pon sempat buat lawak. "I dengan kawan- kawan yg lain boleh enjoy. I nak pakai dress labuh tu." Lebih kurang macam ni la Che' Ta cakap. Orang punya sedih terus jadi tak sedih. Hahaha.


Masa first aku tengok program ni, entah kenapa berminat dgn Syura. Setiap episod aku nak dia menang. Setiap episod aku nak dia lepas ke peringkat seterusnya. Aku takut kalau Chef tu kritik masakan dia. Kalau sedap aku happy gila, kalau tak sedap aku maki hamun Chef tigorang tu.


Semalam MasterChef Selebriti Malaysia Musim Ke 2 dah berakhir.

Masa Chef tu nak umumkan pemenang, entah kenapa tangan aku basah gila. Celina atau Syura? Bila dia umumkan Syura sebagai pemenang, aku menjerit gila babi aa. Adik aku yg tengah makan pon boleh terkejut. Bhahaha. Satu rumah boleh dengar aku jerit. Nasib parents keluar masa ni. Lepas jerit tu sempat update kat twitter kejap. Lepas tu sambung jerit balik. Haha betapa happynya aku Syura menang utk MasterChef kali ni. Congratulations!


Hampir menitik jugak air mata aku bila Syura pon menangis sambil cakap masa dia menang tu. Pasal ibu dia yg tengah sakit. Then ibu dia wish nak pergi Umrah. Serious sedih. A/pon, lepas ni Syura dah boleh tunaikan impian ibu dia utk bawak ke Mekah insyaAllah. *lap air mata* Hadiah istimewa pulak dapat 2 tiket melancong ke Paris. Hohoho kerlass kau melancong ke Paris. Boleh la berbulan madu lepas ni kan? Tak sempat nak berbulan madu katanya.


Kepada Celina, aku sangat kagum dengan setiap hasil kerja dia. Dia seorang Chef yg sangat pandai gunakan masa dan sangat strategik dalam mengatur plan ketika memasak. Serius aku takut dia yg menang kali ni. W/pon Celina tak menang, tapi dia tetap dah buat yg terbaik. Good job Celina!

Oh segala gambar aku amik kat astrogempak. Siap ada resipi uolls.


Sebagai penutup, kelmarin Dato' Fazley RT iolls punya tweet. Uolls hado?

No comments: