Tema Baju Raya Tahun 2012

Assalamualaikum dan selamat petang/ malam :-)
Tumblr_lojd7lzcbe1qam1cxo1_500_large
Mintak tolong klik sini :-) Entri ni semalam punya cerita. Ingatkan nak update semalam jugak, tapi apakan daya, PS2 asyik memanggil je. Tak boleh nak buat apa lah kan? *mata ke atas, tangan ke bahu* -,-' Sejak dua menjak 3-4-5 menjak ni, bila dah ada PS2.. facebook pon kalah. Dia punya aura tu amatlah kuat. Heh! Okay merefek -,-' Let's proceed sebelum aku merepek meraban pasal benda lain pulok. Hyuuu~

Petang semalam keluar dgn parents nak tempah baju raya. Wehooo! XD Seronok 'sangat'. Abah cakap nak tempah berabad yg lepas. Tapi entah bila nak tempah nya aku pon tak tahu lah -,-' Kalau aku tak ingatkan semalam, memang tak lah nak pergi tempah baju tu. Entah bila pulok. Agaknya, beli baju raya siap je lah tahun ni -,-'

Bila dah sampai kat kedai jahit tu, kain takde langsung. Bukan lah takde. Cuma takde pilihan. Then, org Cina tu suggest pergi cari kain kat kedai kain je. Lebih banyak pilihan katanya. Actually, kalau korang nak tahu, tu kedai A. Then, okay lah. Tengok kedai lain pulok. Yang ni kedai B. Sama je macam kedai A tadi. Kurang sangat pilihan kain. Takpe jugak. Nak tengok kedai the last one which is kedai C. Tahun lepas tempah kat sini. Confirm ada punya lah. Lepas pergi kedai C tu, ada pilihan. Kain yg di pilih baru sampai katanya. Okay lah. "Nak buat 2 pasang" kata bapak aku. Tapi Cina tu cakap "Eh tak cukup ni. Kain ni utk satu pasang je. Memang saya tempah sikit". Kay foine. Masa ni aku dah malas dah -,-' Ada je masalahkan?

Masa kat dalam kereta, bapak aku cakap macam ni "Abah dah tahu dah. Trend 2012 ni diaorang dah tak tempah kain dah. Tahun lepas banyak aje pilihan kan? Tapi tahun ni memang diaorang tukar. Confirm!" Lebih kurang macam ni la ayat bapak aku -,-' Lepas tu, aku dgn ibu cakap kat abah "Beli aje lah kat kedai kain". At last, senang cerita beli je kat kedai kain. Lepas beli tu, terus pergi Kedai A tadi. Tempah kat sana. Abah cakap kat kedai tu Terbaikkk! (Y) Aku tak pandai nak menilai mana satu yg terbaik, mana satu yg tonggang tebalik. Asal boleh pakai sudah. Kan? Mwehehe :"> Eh dari tadi cerita pasal kain, baju raya.. Tapi warna apa? Mesti korang tertanya- tanya kan? Tolong cakap ya. So, here it is..
Purple! Ahh, love this colour. Actually tahun ni nak buat warna hijau. Entah macam mana tiba- tiba boleh tukar warna ungu. Peliks sangat -,-' Whatever. "Krooh! Krooh!" Kay perut aku dah bunyi. Dia suruh penuhkan lettew. Hewhew. Kbye, Assalamualaikum. *ending tak menarik*
P/s: Korang punya baju raya tahun ni warna apa?
Heart: Bubu  

No comments: