My Second Belonging- MyVi ツ

Assalamualaikum dan selamat malam :-)


Penat betul hari ni. Dari pagi sampai lah ke petang aku dengan family ada kat Manjung. Petang tu, lepas balik.. aku mesej kejap dengan dia. Dalam 2-3-4-5-6 mesej macam tu, aku tidur. Sumpah penat gila. Bila bangun, abah suruh mandi. Solat Maghrib then, keluar makan. Ingatkan nak update awal sikit. Ni pon baru balik makan. So, baru lah berpeluang utk update. W/pon penat, okay? -,-' Gigih betul!


Okay. See the title? Opcoss you can, aite? Kalau tak nampak, sini aku tulis balik.. "MY SECOND BELONGING- MYVI  " Hah, siap capital- capital lagi. Bold pulak tu. Kalau korang tak nampak, tak tahu lah nak cakap macam mana. So, let's start story the mory before aku pot-pet tak tentu pasal :-)


Bangun awal pagi bukan lah perkara yg biasa bagi aku. Selalunya, kalau masa cuti- cuti macam ni.. bila matahari dah terpacak kat atas kepala, baru aku nak bangun. Tapi di sebabkan bapak aku yg kejutkan, i was like.. "Erghh, okay. Nak bangun lah ni." Padahal semalam dah tahu dah yg hari ni nak keluar pagi. Sesaje gedik malas nak bangun awal. Well, that's me. Muahaha :-D *gelak sambil cekak pinggang*


Perjalanan dari Teluk Intan ke Manjung mengambil masa lebih kurang 1 jam. Urm, aku tak tengok jam pon. Actually, aku agak- agak je teww. When we was at the seberang jalan from the shop, there's a roadblock. Tu okay lah lagi. Lantak kau lah nak buat roadblock satu jalan aje kan? But, bila kitorang U-turn, ada lagi satu roadblock. Means that, dua- dua jalan tu ada roadblock. Faham tak maksud aku? So, agak panas ye masa tu w/pon tengah pagi lagi. Why mesti ada banyak sangatkan? Oh, there's must be something happened here yesterday. Okay, abaikan pasal roadblock kejadah semua ni.


Bila dah menempuh semua onak ranjau berduri, lautan api sanggup ku renangi, maka sampailah kami di kedai tersebut. Nama kedai tu "Used Car". Actually aku ada tangkap gambar kedai tu, tapi dah delete. Haha. Apapontakboleh -,-' First- first sampai, perghhh! Aku nampak sekor MyVi tengah di basuh. And my father said "Tu lah kereta ko." Actually dah tahu dah sebelum ni beli MyVi. Tapi tak tahu bila loannya lulus. Biasanya, dalam 3 minggu baru lulus. Tapi, aku punya seminggu pon dah siap. Miracle kan? *tangan ke bahu mata ke atas* So, this is my MyVi yg akan ku bawa ke Kskb ahad ni. Wehooo! XD


Nicekan? Opcoss nice. My car, okay? *slang omputeh* Masa tu dia nak polish lah, basuh lah, apa lah, itu lah, ini lah. Aku pon amik masa cuci- cuci mata kejap nak usha- usha kereta kat situ. Take a look. Ini je antara kereta yg aku sempat tangkap.



Semuanya kereta orang- orang kayakan? -,-' Oh, yang Mini Cooper tu adik aku minat. Taste dia memang nak tinggi je. Tak paham aku -,-' Lepas dah siap kereta tu, kena pergi Ambank. Kena sign apemende tah. Masa tu, banyak gila aku kena sign. Naik kejang tangan aku. Tapi best, feeling- feeling artis sekejap. Haha! Mana taknya, lepas satu.. satu aku kena sign. Haih -,-'

And after that, ingatkan segala urusan dah selesai. Rupa- rupanya belum habis lagi. Ada lagi satu hal kena buat. Aku kena pergi JPJ tak silap, untuk dapatkan tandatangan Pak Cik JPJ tu. Dah la masa tu kena naik dengan businessman cina tu, bising gila mulut dia. Pening kepada woo! >.< After 15 minutes like that, sampai lah kitorang kat JPJ tu. Tapi, bila dah sampai.. Pak Cik kaunter tu cakap pukul 2.45p.m nanti. Angin je! Masa tu dah 12 lebih dah. Tak tahu nak buat apa. Dah la nak solat jumaat lagi. Haih -,-'

Okay, sekarang aku dah malas nak cerita. Macam ada pulak orang baca entri aku ni kan? Korang anggap la aku selesai semua tu dalam pukul 5. Bayangkan betapa peningnya aku duduk dalam kereta tu? Nasib baik tu kereta aku. Hehe. Masa dalam perjalanan balik, bapak aku suruh aku bawak. Agak nervous ye sebenarnya. Aku tak pernah bawak auto sebelum ni. Tapi, kena jugak sebab bapak aku tak bagi bawak manual. Pffsttt -,-' Alhamdulillah, boleh la sikit- sikit. Hehe. A/pon, thanks to my father sebab belikan kereta ni. Ilapchuu! Besok nak beli aksesori kereta pulak. Kbye, Assalamualaikum :-) *ending yg tak menarik*
P/s: Dalam satu hari, 5-6 roadblock kitorang jumpa -,-'
Heart: Bubu 

4 comments:

Zara ♥ said...

untungnye dpt kereta, kan?? hurm, nk jugak!

Bubu said...

Alhamdulillah. Jom tumpang. Weee ! XD

Rabitah Said said...

Faris.. yuhuu..
datang sini r amek aku then kita g jenjalan.. amacam?? bolehla.. boleh la... ^^v

Bubu said...

Nak amik kat mana? Kita ni bukan tao jalan. Datang Perak. Lepas tu, kita jalan sama- sama. Hehe :-P