Papaku Kapten Part 2 ツ

Assalamualaikum dan selamat petang :-)
Nota: Entri ini bersambung dari entri sini.
It's really hard for me to go shopping cause it will make my kaki rasa sakit so I do hate shopping very very much and plus it's suits for girl! *satu nafas okay* Like seriously, aku mmg tak suka shopping. Penat gila kena berjalan. Lain lah kalau ada abg/kakak Superman nak tolong angkatkan aku. Itu takpe. Mwehehe :"> Okay merepek. Eh, nak mintak jasa baik korang utk tekan sini, sini dan sini. Thank you. Now, let's proceed.

Aku memang tak suka shopping. Tapi hari ni aku bershopping sebab nak belikan hadiah for my father. Actually, masa first time sampai kat The Store, sumpah takde rase nak beli apa- apa sebab aku tak keluarkan duit lagi. Plus, tinggal RM30 je dalam poket. But then, my friend said "Takpelah, kau guna je duit aku dulu" Oh terharunya aku! >.< Takpelah. Then, aku cek beg dompet. Cek punya cek, ada terselit RM50. Aigooo! Macam tahu- tahu je aku perlukan duit buat masa ni. Then apa lagi. Shopping la kejap baju untuk my father. So, here it is. Tak mahal pon sebab ada discount. Shhhhhh! Hehe :-P

Lepas pergi shopping *sumpah penat*, terasa lapar gila vavik. Mula- mula, nak makan kat kedai MastanGhani. Confirm korang tak tahukan kat mana kan? Hehe. Then, pergi kedai tu ramai orang pulok. Decide nak makan kat tempat lain. Tapi malas nak bawak motor. Lagipun agak jauh. Brrrrr. Amik keputusan tunggu lah kejap kot- kot ada yg nak blah. Dalam 1-2 minit macam tu, dah jadi rezeki ada la tempat kosong. Oyeah! Apa lagi, terus order Mee Rebus dgn Sirap.

Nampak sedapkan? Sangat sedap! Hee, okay. Apa yg specialnya kat MastanGhani ni ialah Mee Rebus dia. Plus, kat sini hanya ada jual 2 makanan je. Mee rebus dengan Rojak. *kalau tak silap lah* And air dia pulok, hanya ada air sirap, laici, jagung dan ABC. *ni pon kalau tak silap* Sikit aje menu dia kan? Jangan pandang rendah, sikit- sikit pon ramai orang tao. Majoriti orang yang datang makan kat sini sebab dia punya Mee Rebus. Datanglah ke Teluk Intan utk mencuba mee rebus ni eh? *promot sangat*

Brrrpppp! *kenyang* Lepas habis menjalang makan, otw ke kedai game. Sebenarnya, dari mula nawaitu nak beli PS2. Hewhew :"> Tapi takot- takot nak beli sebab nanti dengar bebelan parents aku. Masa otw nak ke kedai game, I'll call my mom. Thank God adik aku yg angkat telefon tu. *bla-bla-bla* And she said "Along, abah cakap nak beli PS2 tu besok". But then, aku cakap yg aku dah beli sebab bapak aku ni bukan boleh percaya sangat. Haha :-D *jahatkan kutok bapak sendiri?* Kidding! Then, dia cakap kat bapak aku. Perghhh, mampos aku! Nak cakap apa tah ni -,-' Tapi... nasib baik bapak aku tanya ni je "Berapa harga?" Kusss semangat. Aku ingat dia marah tadi. Hehe :-P Then, apa lagi. Straight to the point terus beli PS2. Wehoooo! XD

Balik rumah tadi, terus on game. Main puas- puas! Hehe. Syiok syiok! Eh korang, aku dah bagitahu hadiah apa yg aku belikan utk bapak aku. Korang plak bagi hadiah apa eh kat bapak korang? Ce kongsikan dengan aku. Nak tahu jugak. Hehe. Kbye, Assalamualaikum :-)
P/s: Rajin korang baca entri aku yg panjang ni kan? Hehe. *Ada ke yg baca* -,-'
Heart: Bubu 

No comments: