Past is Past. But..

Assalamualaikum.

Benda dah lama tetap akan jadi lama. Benda dah buruk dah basi tetap akan jadi buruk tetap akan jadi basi. Orang cakap, "Kenangan lama jangan di kenang" @ usah di kenang? Arghhh, sama lah maksudnya jangan di kenang atau usah di kenang. Hmm kenapa aku sangat emosi malam ni?

Aku juga manusia biasa. Semua hamba dalam muka bumi yg Allah cipta ini manusia biasa. Takde satu pon yg boleh terbang mcm Superman. Ada kuasa labah- labah terbang guna sawang mcm Spiderman. Takde. Satu pon takde dalam dunia ni. Tu cuma cerita utk menghiburkan hati kanak- kanak. Yes orang dewasa pon terhibur jugak. Kalau betul ada kuasa mcm tu dalam dunia ni sekalipon.. diaorang masih ada perasaan. Bukan setiap masa diaorang akan menang. Bukan setiap masa diaorang akan kuat kan? Apa kena mengena kuat dgn perasaan? Ergh aku mereng malam ni.

Awak. Ialah. Kenangan lama. Bagi saya. Benda lama saya. Benda yg dah basi. Tapi saya tetap ingat pada awak. Saya tetap cari benda yg dah lama ni. Benda yg dah buruk. Dah basi ni. Kenapa? Sebab awak adalah kenangan saya. Tak mudah utk saya lupakan awak.  Sebab itu ia di panggil kenangan.

Kesalahan lama saya. Kenapa perlu di ungkit? Saya manusia biasa. Kita dah rancang tapi Allah adalah perancang yg paling terbaik. Ada sebab dia tak bagi kita berjumpa. Ada sebab kenapa Allah aturkan itu dan ini utk kita. Saya tahu itu salah saya sebab saya dah 'ter' janji dengan awak. Takde langsung niat saya utk buat awak macam ni. Sumpah.

Saya terkilan kenapa awak perlu tulis "memang penipu suka menipu eh?" Sumpah saya terkilan bila awak tulis macam tu. Dari dulu. Awak sama macam dulu. Takde yg beza. Tak pernah nak tulis benda yg baik- baik. Apa yg jahat semuanya di tulis. Awak memang sama macam dulu. Cuma sekarang status kita lain- lain.

Andai kata awak baca apa yg saya tulis ni. Saya nak awak tahu, saya dah berazam utk lupakan awak. It's hard. Really. Tapi saya akan cuba buat mcm mana awak buat kat saya.  Mcm mana awak boleh lupakan saya. Itu saya akan buat. Tapi dengan cara saya sendiri. I will.

Itu azam saya.
Sincerely: You Ex </3

Apa motif aku tulis semua ni? Ergh. Selamat malam penduduk bumi.

1 comment:

Anonymous said...

Sad ,but true , saye pnh rase ape yg awk rase , its really2 hard , lbh2 lg kalau da lame brsame dan da bnyk kngn trcipta . But we must move on right .