Kenapa Susah Sangat Nak Study?

Assalamualaikum.

Cuti mid semester dah nak habis. Lusa dah kena balik Kolej. Kalau rajin datang malam ni, aku dah boleh start kemas barang masuk dalam beg. Baju besar baju kecik seluar besar dan seluar kecik. Laptop tak boleh kemas lagi. Ihiks. Bagaimana pulak dgn buku- buku yg aku gigih kemas masuk dlm beg masa nak balik cuti hari tu? Blergh. Sumpah takde semangat nak buat. Biarlah dulu atas meja. Kalau rajin aku buat. Kalau k kalau. Tchhh.

Konon semangat masa kemas buku- buku masuk dalam beg masa kat asrama. "Nanti kat rumah aku nak buat kerja ni, ni dan ni. Oh! ni pon boleh jugak. Sikit je. Confirm aku akan buat!" Katanyaaa. Kata kau Mak Jemah! Tapi bila dah sampai rumah? Haremmm nak tengok. Tengok pon tak, sentuh apatah lagi? Bila la perangai kau nak berubah ni Faris. Ish3 *geleng kepala*

Nampak tak apa yg aku bulatkan tu? Duduk kemas dan rapi di hujung sudut dunia. Eh meja. Itulah terletaknya kerja- kerja dan homework yg telah di beri oleh pengajar. Tapi di tengah- tengah meja? Berdiri gah laptop berserta dgn harddisk yg mengandungi pelbagai movie. Apa kau nak? Korea Inggeris Hindustan Asia? Semua aku ada. Bak kata Pak Cik Astro, macam- macam ada. Motif sangatkan gambar ni? Haha. Sebelum terlupa, tidak lupa juga kpd broadband yg dah senget seolah- olah aku pemakai Yes!. Boleh?

Ini yg paling tak tahan. Siap buat list bagai. Konon pemberi semangat. Konon lah. Tapi tak boleh pakai. Semuanya tak ber'tick' lagi. Masih kosong. Homework semua masih bersih dan suci. Takde sedikit pon tompok calitan berwarna hitam dari pensel mahupun pen. Tapi kalau habuk tu ada la. Kan?

Persoalannya, kenapa susah sangat nak study bila kat rumah? You know? I don't know. Perut pon mula menggeroncong. Lagu lagu habis dah di dendangkan. Lebih baik aku pergi makan. Kemudian kemas barang- barang. Itupon kalau rajin datang. Kalau tak datang? Sampai ke subuh la aku layan movie. K ni tipu.  Blog you later. Assalamualaikum.
Sincerely: Bubu 

No comments: