Mohon sedekah Al- Fatihah utk Embah Wedok

Assalamualaikum.

Embah wedok bermaksud nenek. Embah wedok merupakan perkataan daripada kaum Jawa. Aku half Jawa half Melayu. Abah aku Jawa, ibu aku Melayu.

W/pon aku tak rapat dengan embah wedok, tapi aku sebak. Sedih bila dengar suara abah. Masa aku call abah, suara abah okay. Tak menunjukkan suara dia sedih pon. Tapi aku tahu, dalam hati dia mesti menangis. Dia taknak tunjuk kot. Kan? Anak mana yg tak sayangkan ibunya.

Ya Allah, kau tabahkanlah abah aku. Kuatkanlah hatinya utk menerima dugaan dari Mu. So aku mohon kepada korang yg membaca post ni, luangkanlah masa tak sampai seminit..sedekahkan Al- Fatihah utk arwah embah wedok aku. Moga dia di tempatkan bersama orang- orang yg solehah. InsyaAllah. dan semoga abah aku kuat menerima dugaan ini. Amin ya robbal alamin.

Terima kasih kpd yg dah tolong sedekahkan. Budi baik korang hanya Allah yg boleh membalasnya. Assalamualaikum.
Sincerely: Bubu