Semalam Makan di Seoul Garden.

Assalamualaikum w.b.t.

Kalau jawab sayang, kalau tak jawab dosa. Eh? Tengok tajuk pon korang dah boleh agak apa yg aku nak cerita kat korang kan?

Siapa pernah pergi makan Seoul Garden? Ala, makanan yg ala- ala Korea tu. Aku taktahu macam mana nak describekan  makanan tu. So aku tanya roomate dan ini jawapan dia, *make sure korang baca dgn perlahan* "Korean.. Food.. Buffet... Buffet.. Korean.. Food." *then dia pusing- pusing mata* K dia ulang ayat yg same jeh. Pepahem je lah ya?

Tisu pon jadi lah. Ihiks.

Semalam aku pergi merantau *K merantau kurlass kau buu*, pergi makan Seoul Garden kat One Utama.

Masa mula- mula masuk "Ish kecik pulak tempat ni. Nak lalu pon susah." Terpaksa berhimpit- himpit nak lalu dgn org yg lalu lalang ambil buffet kat situ. Sekali masuk dalam "Wow! Besar tempat dia." Cuma kat bahagian pintu masuk tu kecik, tapi bila dah masuk jadi besar. Faham? K tahu tak faham. Susah nak explain sebab takde gambar T_T

Aku pergi berlima dgn classmate aku. Berlima tu termasuk aku.

Dari kiri, Mym as Mama, Diana as Auntie, Fiza as Kakak, Anam as roomate.

Aku ada keluarga angkat kat tempat aku belajar ni. Sebab tu aku ada Mama, Papa, Auntie, Umi *ibu tiri*, Atuk, Nenek dan lain- lain. Tapi bukan ni yg aku nak cerita. Abaikan.

Ni harga bayaran kat situ.

Macam yg korang boleh tengok, harga kanak- kanak lagi murah dari harga orang dewasa. K tu sudah semestinya. Dan harga pelajar lagi murah daripada harga dewasa. Tapi ingat! Korang kena bawak kad matrik pelajar korang. Di sebabkan hari tu kitorang tak bawak kad matrik, eherm i mean kena letak kad matrik kat Pak Cik & Mak Cik Guard, jadi kitorang kena bayar guna harga orang dewasa RM28.88++. Tapi... masa tu kitorang kena bayar RM38++. Pasai pa? Entah kitorang taktao & masa tu tengah malas nak fikir. Asal dapat makan sudah.


Ni la yg kitorang makan. Sedap? Boleh la tahan.

Ni kimchi. Yg orang Korea selalu makan tu. Sedap? Well, korang boleh try dulu. Taknak cakap pape. *krikkrik*

Ni pulak ice- cream hand made by me. I name it Strawberry Chocolate Tuxedo. Kurlass kau. Nama nak sodappp aje. Lalala.

Macam yg dah di mention tadi, Seoul Darden ni Korean Food Buffet kan? Nampak tak perkataan Buffet tu di boldkan. That's mean korang boleh makan baaaaanyak mana yg korang nak. Korang boleh ambil maaaacam- macam. Ada makanan, air, ice- cream. Makanan mentah, tak mentah. Semuaaa ada. Korang boleh pilih sendiri utk di grill kan. Make sure, jangan ambil banyak- banyak. Ambil sikit- sikit supaya korang boleh merasa kesemuaaaa makanan yg ada kat dalam tu.

Pengajaran utk aku, jangan ambil banyak makanan. Cepat kenyang. Tak dapat nak merasa kesemua makanan dia yg ada kat situ. Hmm, sedih T_T Lepas ni tak nak try kat situ dah. Sebab nak try kat DubuDubu :)

Lepas makan?

Kitorang pergi tengok wayang. Apa salahnya nak menyimpang sikit dari tajuk post kan?

Si Fiza dgn Anam tengok cerita lain. Ghost Child yg "best" sangat tu. Jadi ada lagi tambahan 6 orang. 2 orang tidak ada dalam gambar. Nak mention nama? Tak perlu.

Kitorang tengok The Croods. Cerita kartun tu! Sumpah best. Lawak. Boleh gelak- gelak. Hilangkan stress. Tambahan view dia dlm cerita tu sangat cantik. Kalau la ada tempat secantik tu dalam dunia ni kan? SubhanaAllah :)

Lepas tengok wayang, beli barang. Shopping kejap. Then blah. Like seriously feeling macam orang kaya kejap dua hari ni. Asyik makan kat luar jeh. Dekat RM200 jugak la dah habis. Ish ish *geleng kepala* Boros! Jangan tiru aksi ini di rumah melainkan kalau anda banyak duit. Jimat utk masa depan. That's all utk entri malam ini. See you lateh. Follow me at twitter. Here.
Sincerely: Bubu 

1 comment:

syakirah said...

aloooo. lama gila tak makan kat seoul garden ni. :)