Belajar Bahasa Thailand di MangoChilli

Assalamualaikum w.b.t.

Pada April 06 bersamaan hari Sabtu yg lepas aku pergi makan di Seoul Garden. Nak tahu apa yg ada di sana? Sila lah dgn segala hormatnya klik sini.

Pada April 11 bersamaan hari Khamis pulak, aku pergi makan di MangoChilli.

Sepatutnya aku tak boleh keluar jalan- jalan pada waktu pembelajaran. Tapi di sebabkan petang tu free. No class. Maka dengan keberanian yg ada, aku pergi ke WangsaWalk Mall utk menonton wayang. Seperti biasa aku tidak keseorangan. Kalau sensorang, for sure aku tak berani sebab aku budak yg baik. Eh? Menonton wayang merupakan niat utama ke WW pada petang tu. Tapi takkan nak kosongkan perut tanpa melahap apa- apa makanan kan? Jadi kami cuba ke MangoChilli.

MangoChilli kat WW ni berhadapan dgn SubWay. You know what is Subway? I don't know. Aku pernah try biskut dia tu je. K very the ketinggalan. Kalau taktahu nak cari MangoChilli kat WW, cari je SubWay. Maka akan berjumpa lah korang dengan MangoChilli.

Kan dah cakap aku tak keseorangan. Dengan keberanian yg diaorang ada, tambah pulak dgn keberanian aku, jadi bertambah- tambah la keberaniannya. Kemerepekan apakah yg aku melalutkan ini? Oh please.

Sambil makan sambil belajar bahasa Thailand. Aku pon taktahu apa motif dia letak bahasa Thailand sebagai penghias dinding kat kedai dia tu. Sejauh mana yg aku boleh fikir ialah, MangoChilli ni berasal dari Thailand. Mungkin. Dan lagi satu, owner kedai ni orang Thailand. Tapi.. K takde tapi tapi. Itu je yg mampu aku fikirkan. Ihiks.

Ada jugak di letakkan kebaikan herba- herba Thailand sebagai penghias di dinding.

Bawah tu makanan yg aku order. Atas tu pulak "auntie" aku order. Auntie? Oh kalau nak tahu, bacalah post di Seoul Garden. Terima kasih.

Aku tak ingat pulak apa nama makanan yg di order. Tapi yg pasti dalam setiap list menu tu ada perkataan mango. Dan chilli. Dah nama tempat pon MangoChilli takkan nak letak strawberry pulak kan? Bagi yg nak merasa makanan yg aku order tu, code makanan dia 650. Kurlas tak kurlas sampai code makanna pon aku boleh ingat? Haha. Tapi yg pasti, ayam tu kelihatan sangat enak.

Eh terselit pulak gambar dgn "auntie". Kami cuma kawan. Bukan skandal. Ihiks.

Lepas makan baru pergi tengok wayang. Tiket dah beli sebelum ke MangoChilli. Pandai tak kami? Kena pandai jimatkan masa sebab hari Khamis bukan hari minggu. Kitorang tengok cerita The Host. Cerita tu mengisahkan pasal Perumah + Agen + Persekitaran. Siapa yg dah belajar pasal ni tau la apa yg aku maksudkan.

Lepas tengok wayang, jalan- jalan kejap lepas tu blah. Still. Cardigan yg aku cari- cari masih tak dapat di jumpai. Oneday aku akan dapatkan jugak. Itu sahaja utk entri kali ni. Thank you for reading. Assalamualaikum.

P/s: Perasan tak aku tak pakai sweater? Like seriously sejuk gila babeng nak mampus kt dlm wayang.
Sincerely: Bubu 

No comments: