Selamat Hari Raya Aidilfitri

Assalamualaikum.
Tumblr_llgnyqpcs81qfqihxo1_500_large
*sorry gambar takde kena mengena*
Indah sungguh malam ni. Bunyi mercun kedengaran sana sini. Sanak saudara riang gembira bermain bunga api. Ibu pula sibuk melayan adik beradiknya. Melihat dia gembira sudah cukup utk buat aku rasa bahagia. Tapi kenapa aku berasa sunyi? Kenapa aku merasakan raya tahun ni tidak seperti raya- raya tahun lepas? Hmm.

Tahun ni terasa begitu sunyi sekali w/pon bunyi mercun begitu meriah sekali. Baju sehelai pon aku tak beli. Yg wajib tu belilah, baju melayukan? Baju- baju lain aku tak beli pon. Kasut. Seluar. Tak terniat langsung utk beli. Entah kenapa tahun ni agak lain sikit.
Tumblr_m8p0rvapnm1qjl5hfo1_500_large

Tumblr_m8mcyid7sp1r8cgzi_large
Masa kecik- kecik dulu, aku cukup gembira bila dapat main mercun dengan saudara- mara yg lain. Kalau boleh tak nak tidor semata- mata nak main mercun. Tapi entah kenapa bila lalu kat bazaar, nampak orang jual mercun, aku macam.. ".............." No feel lah. Adakah sebab aku dah dewasa? Mungkin. Tapi bila aku tengok abg saudara aku, elok je dia main mercun. Dah kenapa dengan aku ni kan? Well, lantak lah.

A/pon, besok kita semua akan meraikan Hari Raya Aidilfitri. Tak kiralah korang dah bersedia ataupun belum. Jadi di kesempatan ini, ingin saya mengucapkan Selamat Hari Raya Aidilfitri Maaf Zahir dan Batin kepada semua follower(s) blog ini, pembaca, rakan- rakan blogger tak kira yg Islam ataupun yg bukan Islam. Mohon maaf jika aku ada buat korang sakit hati ke, terguris kat mana-mana ke and etc. Harap korang dapat maafkan segala kesalahan yg telah pun aku lakukan samaada secara sengaja atau tidak. Allah sendiri telah menyebut dalam Surah An- Nur ayat ke- 22.
"Hendaklah mereka memberi maaf dan melapangkan dada. Tidakkah kamu ingin diampuni oleh Allah?" QS Al-Nur 24:22
Tumblr_m8yk15u9fj1qbjqfbo1_500_large
Moga korang semua bahagia di samping orang yg tersayang. Sekian. Assalamualaikum.
Heart: Bubu 

No comments: