Aktiviti 1st & 2nd Syawal.

Assalamualaikum.
Tumblr_m0g66cayl41rr6x81o1_250_large
Alhamdulillah. Pejam celik pejam celik, sekarang dah pun 3rd Syawal. Cepat je masa berlalu. Kalau masa berpuasa dulu, lama je rasa. Kenapa eh? Hehe. So, how korang punya raya tahun ni? Best tak? Duit raya banyak dapat? Alhamdulillah. Rezeki masing- masingkan? *rezeki ke?* -,-'

Untuk raya tahun ni, bagi aku biasa- biasa je. Sebab apa biasa- biasa je? Haa, tengok kat sini. Kalau sebelum ni, banyak jugak beraya kat rumah member- member abah. Tapi tahun ni, sangat malas nak pergi. Tak kisah pon dapat duit raya atau tak. Lepas tu, tahun ni macam tak meriah sangat sebab mak saudara ada yg tak balik rumah opah. Katanya, ada yg sakit masuk wad. Ada yg bergaduh dengan husband. That one tak boleh nak bercerita lebih lanjut lah ya?
Tumblr_m8yu77sqan1qaij10o1_500_large
Masa 2nd Syawal, baru ada benda nak buat. Tu pon di paksa dengan saudara mara. Pffsttt -,-' Mengacau aku nak tidor jeh. So! Benda pertama yg di buat semala ialah, tengok wayang. Orang lain sibuk beraya kumpul duit, aku dah tengok wayang? Bhahaha :-D Well, takde benda nak buat okay? Nak kutip duit raya pon macam.. malas gittew. Plus dah kena paksa, so pergi je lah.

Hantu Gangster merupakan pilihan yg ketiga. Wayang kat Teluk Intan ni sengal sikit. Semalam pergi ada 3 cerita jeh. 1, The Expandables 2.. 2, SAM.. 3, Hantu Gangster. Actually, aku nak tengok The Expandables. Cousin aku yg pompuan ni nak tengok SAM. Tapi cousin aku yg laki ni pulak nak tengok Hantu Gangster. Di sebabkan malas nak menyerabutkan fikiran, aku pon setuju je la nak tengok Hantu Gangster walaupooooon cerita tu pilihan yg ketiga. *seperti yg dah di mentionkan kat atas tu* Pffsttt -,-'
51429_large
Tiket pon dah di beli. Have to tengok jugak lah kan? So, kalau nak tengok full movie dia memang tak lah. Korang sendiri kena pergi wayang, tapi kalau trailer tu.. boleh la aku masukkan sekali dalam post ni. So, ni lah trailer utk Hantu Gangster tu.


Amacam? Ohsemm tak? Well, not bad lah. Tapikan, masa cerita ni belum start.. kan ada iklan- iklan kejadah semua tu kan? Dia ada la tunjuk trailer utk The Expandables dengan SAM tu. Sumpah bapak giler lagi best dari Hantu Gangster. Rugi gila tak pilih lagi 2 cerita tu. Grrrrr XD Nasib baik Hantu Gangster tu boleh tahan.
Griottes_circus_large
Then, malam tu.. pergi main Fun Fair. Hehe. Ada Fun Fair baru bukak kat Teluk Intan ni. Best. Awesome! (Y) Tapi tak boleh nak tunjuk gambar sebab fon kita hilang. Nak tahu entri pasal fon hilang? Klik sini. Sabar je lah dengan pencuri tu. Tak dapat nak capture- capture gambar. Sekarang ni guna fon torchlight jeh. Abah nak belikan fon baru, tapi tak payah lah. Jadi lah guna fon torch ni dulu. Haha. Kau hado?

Maka, itulah saje ingin aku kongsikan dengan korang apa yg aku buat utk 2 hari dalam bulan Syawal ni. Mesti korang punya lagi best kan? Well, tak jealous pon. Hehheh. Okay lah. Nak pack- pack barang, ekjap lagi nak jalan- jalan pergi KL pulok. Papai, Assalamualaikum :-)
Heart: Bubu 

No comments: