Salam Eidulfitri

Assalamualaikum w.b.t.

Pertama-tamanya aku nak ucapkan Salam Eidulfitri yang ke-- K kejap aku dah lupa sekarang raya ke berapa. [tengok kalendar] Luls.

Salam Eidulfitri yg ke sembilan. Ihik.

Maaf sebab lambat ucapkan selamat hari raya kat korang [pembaca blog aku yg setia lagi handsome dan cantik] K ni bodek je sebenarnya. Aku taktahu pon blog aku ni sebenarnya ada pembaca ataupon tak. Hmm sedihnya. Aku rasa aku je yg baca blog ni. Lepas tekan publish.. berulang kali aku baca. Hahaha nampak tak kesedihan forever alone aku kat situ?


Tema tahun raya kali ni warna oren. Aku yakin seyakin yakinnya yg sebelum ni kitorang dah pernah buat tema warna oren. Kenapa kali ni mesti warna oren lagi? Arghh kenapa! [gunung berapi meletop] Jujur aku cakap aku tak suka warna oren. Aku agak ni mesti ibu aku punya kerja sebab dia suka warna oren. Herghh takpe. Disebabkan aku seorang anak yg baik [gittuw puji sendiri. mampu?] aku mengikut pakai baju warna oren utk raya kali ni.

Pagi tu--

Aku tak pergi sembahyang raya [berbisik]

Turun bawah melayan kerenah anak buah @ anak saudara. Aku masih taktahu mana satu anak buah mana satu anak saudara. Luls.


Ini nama dia Hazril Haikal. Dulu masa kecik dgn sumorang dia nak. Tapi bila dah besar ni-- pandai memilih pulak. Nasib baik dia comel. Kalau tak--


Ini pulak nama dia Arissa Izah. Kakak Hazril Haikal tadi. Motip buat muka macam tu? Haha masa ni sebenarnya dia tengah touching dgn mak dia sebab mak dia tak bagi dia pegang duit raya. Pastu aku cakap "Isya, tunjuk peace. Cepat." Maka terjadilah reaksi muka seperti di atas.


Okay ni last gambar anak buah @ anak saudara. Nama dia Muazzim Rizki. Comel. Sangat debab dan pemalas. Jangan la kau jadi macam si hazril tu k? Masa kecik-kecik nak dgn orang, dah besar mengada-ngada. Okay muaz? [gomol pipi]

Bila ada bebudak datang beraya kat rumah je--

Abah: Nak duit raya ke nak makan?
Budak-budak diam.
Abah: Nah nah datang sini. [sambil hulur sampul raya.] Nak makan ke?
Budak-budak diam. Sengih.
Abah: Taknak? Haa pergi balik.

Senang je bapak aku melayan budak-budak. Hohoho. Maklum lah saudara mara ramai. Diaorang pon tak terlayan ni kan pulak nak melayan budak-budak yg datang beraya kat rumah. Ehem actually ini tak patut di tiru k? Sebabnya-- mengikut Islam kita perlu melayan tetamu yg datang ke rumah.

[buat muka]

Petang tu pulak tak pergi mana-mana. Aku tidor. Sampai. Ke. Malam. Luls.

Hari raya kedua--

Entah kenapa duk gatai sangat teringin nak puasa enam. Motip sangat puasa enam masa raya keduakan?


Cousin peberet aku yg pakai tudung tu nak pi open house rumah member dia kat Kampung Rahmat, Bidor tak silap aku. Jadi aku pakai gitu gitu je lah tak perlu nak pakai comel-comel sebab aku kan puasa. Bukan nak pergi sangat open house tu pon. Saje jadi driver sementara utk cousin aku tu. Nanti melalak-lalak pulak bingit telinga k.


Malam raya kedua tu, abah ada buat open house kat rumah. Sama macam tahun lepas, tak sah kalau takde bunga api yg letup-letup kat udara tu. Kalau nak tengok lebih lanjut, lawatlah keek aku. Kat situ korang boleh dengar dentam-dentum sesuci lebaran bunga api masa open house tu.

Alhamdulilah ramai yg datang. Terima kasih sebab sudi meriahkan lagi open house pada malam tu.

Cerita utk raya ketiga pulak--



Aku dengan mereka berdua [seperti gambar di atas] pergi Ipoh. Saje berjalan-jalan kat sana sebab besoknya aku nak kena balik asrama dah. Hmm sedihnya tapi taknak cerita sedih-sedih. Nak cerita gumbira-gumbira je. Konon berjalan raya. Shopping raya katanya.

Actually si kayrol yg beria nak beli barang sebab awal bulan 9 nanti dia akan masuk ke UiTM Shah Alam. Takde baju katanya. Jadi dia beria-ia sangat nak pergi Ipoh nak shopping kat sana [macam kat Teluk Intan dah takde kedai baju. kan?] Berjalan punya jalan.. shopping punya shopping.. dia beli 2 helai baju T-shirt berkolar.

Aku--

Beli buku lawak kampus. Ihik. Takde kerja pergi popular lepas tu beli lawak kampus. Kengkadang aku rasa aku ni macam bangang abadi jugak. Hee kengkadang je k? Luls.

Dah penat shopping-- bunyi shopping tu macam tak kena je sebab barang yg dibeli tu.. Ehem. Kan kan? Bertolak lah balik ke Teluk Intan.

Loading--

K sekarang aku dah takde idea nak update pasal apa.

Boring k boring. Raya pon kejap je. Luls. Entah kenapa aku taknak delete post ni. Err okay aku betul-betul dah kekeringan idea. Takpe lah peduli apa aku. Asal aku ada update utk raya tahun ni sudah lah. Ehem sebelum aku melalut entah apa lagi baik aku tamatkan post ini sekarang.

Salam eidulfitri maaf zahir dan batin. Blog you later. Bye--

1 comment:

Nik Ainaa said...

singgah sini dari http://nikainaa.blogspot.com/2013/08/mini-giveaway-by-puteri-nina.html